onsdag 30 juli 2008

Sytt

Ibland syr jag. Inte lika ofta som jag stickar dock då det är mycket krångligare att sy. Mer grejor som ska fram och dåligt med plats har jag. Den dagen jag får disponera ett rum för mina hobbies ska jag sy massor! Nu blir det som sagt bara ibland även om jag tycker det är kul när jag väl gör det.

Dagiskassar

Jag sydde dagiskassar i olika utförande till mina busar. Den blå blev dock på tok för stor så den ligger och skräpar i garderoben. Kassen med bilar blev bättre, det blev två med spindelmannenmotiv också men dem fick jag aldrig med på bild.

   



Fodral

Fodral till pappersnäsdukar och blöjor har jag gjort en del.




   




Hängselbyxor i retrostil

Jag var ju tvungen att prova att sy hängselbyxor i retrostil jag med.


   



Barnvagnsdynor

Under en period sydde jag en hel del barnvagnsdynor. Sålde till och med några stycken. Numer gör jag bara sånt för eget bruk. Tiden räcker inte till.


   



   



   



   




   



7 kommentarer:

  1. "Syr lite grand"...jo, jag tackar jag. Typ trippeldubbelt så mycket som jag...och den allmänna uppfattningen är att JAG syr mycket...hihi...

    Superfina saker! Och näsduksfodralen var supersöta. Fäster du ihop dem med kardborrband, eller?

    SvaraRadera
  2. *hi hi* Det är faktiskt sant, jag syr inte så mkt över lag, men jag har mina perioder. ;-)

    Näsduksfodralen plättlätta att göra. Ingen fästanordning behövs. Mönster finns här: http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=79816&highlight=n%E4sduksfodral

    SvaraRadera
  3. jag är helimpad av dina barnvagn dynor har själv sytt nåra till in stora tjej men aldrig vart riktigt nöjd, vad har du använt för mönster/mall och vad har du stoppat med?? finns det nån möjlighet att kanske få en kopia på mallen till den dynan i urban jungle vagnen??

    SvaraRadera
  4. Lotta, mallen till dynan i UJ:n är ritad efter ett av Phil and Ted´s formsydda lammskinn. Jag har annars måttuppgifter på oth:s (UJ) dyna som jag kan skicka via mail.

    Som stoppning använder jag tunn skumgummi som jag köper i förklippta bitar på Åhléns.

    SvaraRadera
  5. Hej! Jättefina dynor! Jag vill också försöka mig på detta, kan man få måttuppgifter dyna till UJ?

    SvaraRadera
  6. hanna - Du kan maila mig på stickig[snabela]yahoo[punkt]se så skickar jag över måttuppgifter.

    SvaraRadera