torsdag 7 augusti 2008

Kärlek vid första ögonkastet!

Jag blev ögonblickligt förälskad i en kopp från Indiska. Jag var självklart tvungen att köpa den. Jag dricker ju kopiösa mängder té och då är det trevligt med fina eller roliga koppar/muggar. Denna är vit med snirkligt blommönster i turkosblått, grönt och lila. Lagom stor, inte för liten och inte jättestor utan helt lagom. Idag när jag diskade den så upptäckte jag att det satt en klisterlapp kvar undertill. När jag pillade bort den så blev allting glasklart! Muggen i fråga hette Aquarious, då jag är vattuman så var ju plöstligt den kosmiska aspekten på dragningskraften genast solklar





Jag har tjuvköpt lite färgglatt bomullsgarn på Tradera. Tjuvköpt, var ordet! Jag ska nämligen inte köpa massa garn har jag lovat eftersom jag har ungefär fyra flyttkartonger med garn hemma. Men inte just det här garnet och de här färgerna... Det är så svårt att motstå. Jag ser ju ett nytt kul projekt i varje underbart garn jag ser. Men jag försöker verkligen hålla mig, jag lovar...det gör jag.

Igår kväll förlustade jag mig dessutom i Garntjänst nya katalog, jag är rädd för att det blir en del mönsterinköp. Förhoppningsvis har jag en hel del garn som är användbart annars kanske jag måste köpa lite som passar. Jag är nästan lika fnoskig i mitt mönstersamlande som i garnhamstrandet men mönstren är lite lättare att försvara, de kan ju utgå i sortimentet så jag måste ju. Garn kan man alltid hitta något som passar. Eller hur?!

Nu ska jag ta och hasa mig ned i vardagsrummet och tända en brasa i öppna spisen. Sedan ska jag krypa upp i soffhörnet med en filt, mitt te och virkningen så får vi se hur långt jag kommer idag.



Restgarnsprojekt i bomullsgarn

1 kommentar:

  1. Jag är riktigt nyfiken på hur koppen ser ut!!! :-)
    Fin blogg och superfina saker! :-)
    Kram!

    SvaraRadera