tisdag 14 oktober 2008

Mer tovat!

Som jag nämnt tidigare fick jag blodad tand av att tova. Det är ju jättekul och spännande. Man vet aldrig riktigt säkert vad det blir av det hela. :-)

Nu har jag virkat en liten väska till och tovat i maskin. Jag körde även denna gång på fri teknik och fritt mönster. Det vill säga att jag gör som jag gör och det blir som det blir. Jag hittar på medan jag arbetar med andra ord.

Virkad och klar. Något sladdrig väska med *host* dekoration bestående av ett försök till virkade blommor. Inte helt lyckade men det får duga.



Efter en omgång i tvättmaskinen på 60 grader tillsammans med lite hälsingesåpa.



Förra gången tovade jag på 40 grader men valde nu 60 för att se om det blev någon större skillnad. Det blev inte så stor skillnad. Lite rent strukturmässigt men inte storleksmässigt om man tänker sig förlagan och resultatet. Det krympte ungefär en tredjedel den här gången också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar