måndag 17 november 2008

Färdigställt

Tänk vad tiden flyger iväg. Alldeles nyss var det oktober och om en kvart ungefär är november slut! Med andra ord är det snart jul så det gäller att pyssla på.

Men först är det lite födelsedagar som ska avklaras. Var sak har sin tid även om mamman i den här familjen redan börjat planera för en del av julklapparna.

Under tiden som gått har jag faktiskt varit ganska produktiv. Jag har lagt ned stor möda på att avsluta påbörjade projekt och få beställda alster gjorda så jag kan koncentrera mig lite mer på det som står på "att göra listan".

Jag har äntligen stickat klart nummer två av de kabelstickade hällösa sockarna. De är stickade från tån och upp vilket är ett smidigt sätt att sticka sockar på. Det blir inte lika kinkigt när det gäller garnåtgången då.





En knalligt cerise sjal/halsduk i banansilke har jag också slutfört. Lätt och snabb variant som rätstickats med släppta maskor.





Senast färdigställda projekt är två beställda pixiemössor. Fick ganska fria händer här och jag hoppas att mottagaren blir nöjd med resultaten.





Flera projekt väntar, både nya och gamla. På återseende! :-)

3 kommentarer:

  1. Jättefina blev dom! Barnen kommer bli så fina så! :-) :-)
    /Lokatt

    SvaraRadera
  2. söta mössor.kabelstickade sockar UTAN häl lät som en bra grej vart har du hittat det mönstret?

    SvaraRadera
  3. marie, det är helt enkelt en resårstickning med förskjutning. Hur många maskor man använder sig av är lite av en smakfråga men jag tycker att 2 r, 2 a eller 3 r, 3 a är lagom annars blir "kabeln" så bred. Detta sätt att sticka gör att sockan smiter åt bra om foten. Jag lägger in mönster/diagram i bloggen så ser du hur jag menar. :-)

    SvaraRadera