måndag 19 januari 2009

Flitig som ett bi

Jodå jag har legat i sedan sist må ni tro. Jag har ringt runt och försökt reda ut varför inte påskrivna och inskickade papper nått rätt instans. Vilket kräver en hel del tålamod då myndigheter inte är något vidare att ha att göra med. Nu har jag i alla fall lyckats spåra den felande länken och kontaktat berörda parter. Jag har också blivit lovad att nämnda handlingar är på väg till rätt instans. Men misstänksam som jag är efter flera misslyckade försök så känner jag mig lätt skeptisk till den informationen. Så i slutet av veckan blir det till att ringa igen för att kontrollera huruvida handlingarna har kommit fram den här gången.



Förutom rundringandet har vi firat födelsedag här hemma. Min förstfödda fyllde hela 17 år igår. Detta firades med massor av god mat och en massa sockerhaltigt överflöd som alltid när det är kalas i den här familjen. Vi frossade mängder av Bifteki, potatiskroketter och fetaostcreme till middag. Till efterrätt blev det fransk chokladtårta av den riktigt mäktiga sorten. Hela familjen befann sig i något paltkomaartat tillstånd större delen av kvällen efter den tilldragelsen. *s*



På stickfronten har jag varit riktigt flitig. Sedan senaste inlägget har jag hamnat i någon form av sockstim. Tre par sockar har jag lyckats knåpa ihop. Två par till mig själv och ett par till min storbuse. Alla tre paren i ull eller ullblandat garn. Rediga raggisar som passar utmärkt på vinterdragiga golv i gamla hus.



Det är kul att sticka sockar. Jag blir av med en massa lagrat garn och barnen tycker att det är kul att vara med och välja garn till sina egna sockar. Dessutom är ju sockar en perfekt gåva till alla med vinterfödelsedagar (halva min släkt fyller år inom de närmsta två månaderna). Det verkar som att de flesta verkar upptäcka hur ont om tjocka sockar de har när vintern landat ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar