onsdag 4 februari 2009

Babyfilt till BB i Sydafrika

Jag började med att sticka en babyfilt till ett välgörenhetsprojekt där man skickar babyfiltar till ett BB i Sydafrika (se tidigare inlägg med länk till artikel). Efter att ha stickat ungefär en decimeter så ångrade jag mig. Jag kunde inte riktigt komma överens med mig själv om hur jag skulle sticka den där filtrackarn. Till slut repade jag upp allt och tog fram en virknål istället. Efter ett par kvällar så var den äntligen färdig.




Då tanken var att man skulle använda restgarner så tog jag av sånt som blivit liggande. Det blev ett riktigt tokigt bubbelgumsrosa acrylgarn. Ett garn som blivit liggande i sin påse i väntan på en rosatokig liten tjej (eller kille), här hemma har vi dessvärre dåligt med intressenter när det gäller tokrosa. Dottern har inte varit det minsta intresserad av rosa sedan hon passerade prinsesstadiet någonstans runt sexårsåldern och ingen av killarna har rosa som favorit.

När filten var färdig så slängde jag mig över min lista med tidsbegränsade projekt. Min mormor och morfar fyller år om fjorton dagar och min mor påstod att de skulle uppskatta raggsockar. Slängde mig så klart över projektet och så här blev morfars raggisar. jag hoppas han gillar dem. Förutom raggisarna ska han få lokalt producerad supersmarriga vildsvinskorvar med olika kryddning.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar