måndag 23 februari 2009

Då var det äntligen över

Då var födelsedagsracet äntligen över för den här gången. Jag lyckades bli klar med alla födelsedagspresenter och firandet var som vanligt trevligt men intensivt. Alla vi i släkten som fyller år i början av året firades i helgen. Det vill säga min dotter, min syster, jag själv och min mormor och morfar.

Det blev sång och levande musik. Fördelen med att ha en mor som är gift med en musiker är att det alltid finns levande musik på våra tillställningar. Barnen fick bistå musikerna med kompinstrument så som marackasägg, marackas, munspel och bongotrumma. Det var livat och det framfördes allt från Taube till Nationalteatern och hemkomponerat. Allmän sångplikt är det också om maestro får som han vill. Det blir som det blir och låter som det gör men det är så det är när vår släkt håller låda. :-D



Min syster hade bakat denna gigantiska och otroligt goda smörgåstårta och själv bidrog jag med en stor och god ananaspaj som bakades på plats, men den tog jag inga kort på.

Min morfar belv glad för sina hemstickade raggsockor och vildsvinskorvarna. Till min mormor hade jag virkat och tovat en liten korg/burk som jag fyllt med kryddigt te och lyxiga styckköpta chokladpraliner med olika fyllning. Innan tovningen så såg korgen/burken ut som en liten hatt. Jag hade inget mönster utan virkade bara på som jag brukar göra. Nu funderar jag faktiskt allvarligt på att försöka mig på att virka en hatt, men det får väl bli på känn det med för jag är så dålig på att följa och förstå virkmönster.



Jag fick ju också presenter. Roligaste presenten var helt klart min Power Mum från Voodolls. Störtskön och helt i min smak. Kolla in de coola voodollsen här: http://www.voodolls.se

Jag fick den här fina koppen av dottern. Den fick jag i och för sig redan på min stora dag men jag har ju inte visat upp den än. I koppen låt ett par jättesöta örhängen. Dottra mi har förstått vad som går hem hos mamsen. För en kopiös tepimplare som mig är en fin kopp aldrig fel.



Bästa och mest önskade presenterna är defenitivt mina knit pro/harmony wood/knitpicks. De är helt underbara! De är underbara att ta i och vackra att se på. Tänk att man kan bli så lyrisk över stickor! Det trodde jag aldrig! Det är ren och skär lyx att få arbeta med dessa och de är mina!






Men det är trots allt inte riktig över, firandet alltså. För än har jag/vi makens överraskningspresent kvar. Imorgon drar vi på 24 timmars lyxkryss min gubbe och jag. Mormor kommer och tar hand om barnen och vi ska bara ta hand om varandra med god mat, spa, lyxigaste hytten och härlig utsikt.

1 kommentar:

  1. Korgen var ju jättesöt! Jag gillar den gröna färgen. Mysig present!

    SvaraRadera