fredag 20 mars 2009

Det blåser en storm...

Nynnar lätt på "det blåser en storm över Jorm" och tittar på de kraftigt vajande träden utanför. Det drar definitivt ihop sig. Vi får hoppas att det inte innebär att vi blir utan ström. Jag är ensam med barnen ikväll/natt då maken dragit hem till en gammal kompis för att spela (musik) och det är ingen hit att behöva springa ut i mörkret och kolla säkringar när man har en hop lättskrämda barn i huset. Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Ja, ja nu ska vi inte måla fan på väggen. Vi ska ha myskväll jag och barnen. Vi brukar ha fredagsmys varje fredag men när vi är ensamna blir det lite special, då tar vi i lite extra.

Ikväll blir det barnens önskemat, det vill säga kycklingnuggets och mammas hemgjorda vitlöksdipp, efter det en film, hotta (heta/starka) ostbågar och läsk. Kanske inte mammans förstahands val men man böjer sig för majoriteten. Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Det lär bli mycket stickat/virkat under kvällen då det är vad jag pysslar med under barnens filmtittande och frossande. Det blir nog en tidig kväll för jag brukar ha svårt att komma upp efter att ha nattat. Jag känner mig rätt mosig redan nu så jag har inga planer på uppesittarkväll.

Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Jag har börjat på ännu en vågig virkad filt. Denna gång ska den behållas. Vi får se hur lång tid det tar att göra klart den. Det gör inget om det blir ett långtidsprojekt för jag startade den mest för att ha som sidoprojekt när andra pågående projekt behöver vila lite. Linsjalen går långsamt framåt. Den är ganska tråkig att sticka på, den blir fin men det är enformigt och går sakta.

Idag fick jag hem paket från CARINAS GARN OCH HOBBY . Supersnabb leverans! Jag beställde tre nystan ONline Holiday sockgarn. Det var rea på den färgen så jag var ju tvungen att slå till. Jag har tidigare tittat på den men inte kommit till skott så det var ju lägligt. Passade på att köpa två rejält tjocka virknålar i bambu också. Nu har jag nog alla nr från 2 till 10. Då klarar man det mesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar