onsdag 18 mars 2009

Lycka är rinnande vatten!

Vi har fått vårt vatten tillbaka! Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Tänk att man är så bortskämd att man tar en sådan lyx som rinnande vatten för given. Det kanske behövs lite vattenbrist hos gemene man för att riktigt inse vilken lyx det är att ha tillgång till vatten på det sätt vi har.

Vi fick tillbaka vattnet igår kväll. Inte en minut för tidigt med tanke på det allmänna sjukdomsläget här hemma och det faktum att vi inte hade en enda ren tallrik eller mugg. Visst diskat kunde vi gjort om vi haft en propp till diskhon som passade. Den vi har släpper igenom vatten och är man i det läget att man försöker ta vara på varje droppe vill man inte diska under de förhållandena. Sedan visste jag ju att vi förmodligen skulle ha vatten tillbaka till kvällen så jag tillät mig att vara lat.

Idag har jag diskat och tvättat mest hela dagen. Förutom då jag tagit hand om mina sjuklingar. Nu har storbusen piggat på sig och varit kräkfri i nästan två dygn vilket är toppen. Tyvärr så trillade både mellan och minibus dit istället så imorse hade jag två kräkande barn att se till. Men vi har åtminstone rinnande vatten igen vilket underlättar en hel del.


Igår nystade jag upp nio härvor av detta underbara supermjuka och gosiga ullgarn. Men jag har ingen aning om vad jag ska göra av det. Det är en riktigt förjd för ögat. Färgerna är underbara! Tyvärr är ingen av mina grabbar intresserad av det. Inte ens dottern, hon hade inget som matchade. Så nu sitter jag här och funderar, vad ska jag göra av det? Det är drygt 500 gram garn och det är som sagt ljuvligt mjukt och fint. Vi får väl se vad man kan tänkas komma fram till. Under tiden så får det vara ögonfröjd.




Jag har påbörjat en långsjal i lin i grovt hålmönster. Det går fint än så länge men det är ett sånt där projekt som tar tid och blir lite enformigt efter ett tag så jag måste ha ett sidoprojekt. Det får bli ett djupdyk i garnkorgen för inspration.



En del av mitt garnlager/förvaring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar