tisdag 14 april 2009

Underbara efterlängtade vår!

Vi har haft ljuvligt väder hela påsken. Det har varit helt underbart! Vi firade påsk hemma hos min syster, det vill säga vi spenderade dagen och åt påskmiddag där. Pojkarna har varit mer ute än inne den senaste tiden vilket är precis som det ska.

Jag har äntligen gjort klart den stickade och tovade hatten som jag påbörjade i vintras. Den är stickad i Fritidsgarn och sen har jag nålfiltat ett hjärta som dekoration. Kanten virkade jag med grått ullgarn.




Jag hann sticka en sjal innan påsk också. En enkel rätstickad sak i garnet Crisp. Mjukt och mysigt garn med härliga färgskiftningar, kommer i stora nystan som räcker till en stor sjal eller en lång halsduk.


Sjalen ligger dubbelvikt på bilden.


Nu har jag börjat sticka på mors beställda sockar. Har haft lite svårt att bestämma mig för om jag ska sticka på klassiskt vis eller om jag skulle sticka från tån och upp. Nu blev det klassiskt vis bara för att jag inte riktigt kommer överrens med hälen på det mönster jag har på "tåupparna". Jag orkar inte riktigt ta mig tid att greja med alternativ häl för tillfället så jag kör på med ett säkert kort. Då behöver jag ju inte ens tänka.
Free Emoticon Courtesy of www.FreeSmileys.org



7 kommentarer:

  1. Läckra saker! Och vilken fin header du har fixat!

    SvaraRadera
  2. Linda (Lindadjo)15 april 2009 20:54

    Den är jättefin nu din blogg! Önskar jag orkade sätta mig in i bloggvärlden, men det är inte så högt prioriterat just nu :-D Jag ska kika in här lite oftare nu, när jag inte är så mycket på FL längre, hinner inte läsa ikapp allt ens längre :-(

    SvaraRadera
  3. Har suttit och beundrat det du har skapat gillade verkligen den fina mössa du har tovat

    katarina

    SvaraRadera
  4. Låter härligt det där att tvätta upp och lägga undan vinterkläderna. Har inte riktigt vågat mig på det ännu, men snart så! ;-)

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du kommenterade hos mig så att jag kunde hitta till din fina blogg.
    Hoppas du har haft en trevlig fredagkväll /Veronica

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg sjal! Jag har köpt sånt garn i svart och rött, men jag ser ju att jag måste ju köpa i svart och blått också! Och grönt. :)

    SvaraRadera
  7. Hej

    Tusen tusen tack för chokladpaketet men du kan väl maila mig så jag får höra mer om garnet.

    Kram
    Britt-Marie, bml2107@hotmail.com

    SvaraRadera