söndag 17 maj 2009

Eurovision Song Contest + stickning

Ikväll tittade jag på ESC med mina stora barn. Egentligen är jag inte vidare intresserad av den här tillställningen men om jag nu ska titta så tittar jag endast på den svenska finalen och den stora.

Jag tycker helt klart att rätt låt vann. Inget snack om saken. Det var rätt på alla sätt och vis. Det var den som jag själv tippade som vinnare också. Inte bara för att jag har en norsk svärmor utan helt enkelt för att det var det självklara valet. ;-)

Jag gillar pop och rock med folkmusikinslag. Kan bero på att jag är uppvuxen bland folkmusiker och instrumentbyggare och har campat mig igenom större delen av barndomen på diverse spelmansstämmor och liknande jippon.

Vi viftar lite extra med den norska flaggan idag och önskar Alexander Rybak stort grattis, vilken grej att ta hem en sån jordskredsseger på själva nationaldagen!

Som jag nämnde ovan så är detta inte riktigt min kopp te. Men det passade utmärkt att sticka till. Jag påbörjade ännu en hålmönstrad sjal (eller vad man nu ska kalla det) men denna gång i mohair och betydligt större stickor. Det gick åt ett nystan precis under festivalen.




2 kommentarer:

  1. Håller med dig i allt utom Rysslands bidrag som jag inte gillade det minsta, men Estlands var ju bara så häftig!
    Sköna färger i sjalen!

    SvaraRadera
  2. Estlands var underbar tycker jag! Men Rysslands var inte alls tokig. Det var något smågalet över den som jag gillade. *s*

    SvaraRadera