fredag 29 maj 2009

Färdig väska och skrubbsår

I morse följde jag med storbusen till skoltaxin som vanligt. Hade med mig hunden vilket jag också brukar när jag inte ska vidare med de andra barnen.

Levererade storbus till taxin utan problem och gick en liten sväng med krullis. På väg tillbaka går vi en bit längst vägen. På motsatt sida vägen ligger en stor åker. På åkern håller det alltid till en massa fåglar (kråkor, kajor, fiskmåsar, änder, gäss, svanar mm).

När vi gick längst vägen passerade skoltaxin oss på väg till skolan efter att ha hämtat upp fler barn längre bot. Jag lyfte armen och vinkade, samtidigt fick krullis syn på en hyperintressant fågel vid åkerkanten och rycker till i kopplet. Jag är helt oförberedd på detta och då jag har armen i vädret och vinkar hinner jag heller inte parera rycket.

När krullis drog till trampade jag snett och tappade balansen. Krullis hoppade då åt sidan för att parera (han trodde väl att jag skulle dyka på honom). Han hoppade mitt ut i vägen och då jag fortfarande höll i kopplet och dessutom hade tappat balansen så drog han omkull mig.

Jag landade på höger handled, knä och höft med snedvriden fot. vi hade rejäl tur för det var inga fler bilar i närheten och skoltaxin hade redan hunnit passera oss (förhoppningsvis såg dom inte när jag stöp).

Tur i oturen att jag inte skadade mig allt för illa. Handleden är öm och handflatan är lite skrubbad (mest friktionsskadad). Jag har ägnat en stund nu på morgonen med att peta ut smått grus som bäddats in i skinnet. Höger knä är totalt skinnflått och fick sig en rejäl smäll. Höftbenet fick en rejäl törn men känns ok nu, får se hur det känns imorgon eftersom jag haft problem med just den höften tidigare. Foten är ok, känner inte så mycket av den nu, har ont i en tå men det är allt.

Free Smiley Face Courtesy of www.FreeSmileys.org

Vidare till ett trevligare ämne. Hundväskan är färdig och har tagits i bruk av mellanbusen. Den blev alldeles lagom i storlek. Det är alltid lika fascinerande att tova/krympa saker i maskin. Man får ha lite is i magen för man kan aldrig vara helt säker på hur det kommer att bli. Jag är nöjd med mitt frihandsprojekt och nu ska jag gör en till i samma stil då minibusen också vill ha en.




2 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade trots allt, gillar din väska

    SvaraRadera
  2. Vad fin väskan blev! :)
    Och visst är det lite läskigt att tova i maskin, speciellt om det är tofflor eller ett klädesplagg som ska tovas. Väldans surt om det skulle bli för litet.

    SvaraRadera