tisdag 16 juni 2009

Äntligen färdigt!

Idag tänkte jag bjuda på lite bilder av sånt jag gjort färdigt men inte hunnit få med på bild.

Först ut är mohairsjalen som jag stickade till min mor i morsdagspresent. Den blev ganska stor så den hänger inte helt rakt på torkställningen. Jag ville ha hela med på bild så det blev som det blev.



Här är min stickade linsjal "in action", den blev perfekt i storlek och jag är mycket nöjd med den. Jag gillar lingarnet så jag kommer att skaffa mer av det och göra fler scarves. :-)



Sist ut av projekten är den virkade restgarnsfilten av mormorsrutor och stolpgrupper. Den är lagom stor för att svepa in ett lite större barn sittande i vagn. Passar utmärkt till vår bruna Easy Walker Sky.



Den allra sista bild jag bjuder på idag har inget alls att göra med handarbete. Möjligen med trädgårdsarbete men jag ska inte ta åt mig äran för denna magnifika skapelse. Den har klarat sig helt på egen hand och växer som gräs. Den tar upp ca tre meter i bredd och en och en halv meter i tjocklek. Inte nog med att den är magnifik den är fullkomligt översållad av de mest underbart doftande blommor! Den har dessutom ynglat av sig! Vi har hittat nya förmågor klättrande dels i staketet på baksidan och dels i den igenvuxna syrenbersån. Vår makalösa doftkaprifol.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar