onsdag 26 augusti 2009

Färdiga pixiemössor

Då har jag äntligen fått ändan ur vagnen och tillbringade helgen som var med att sticka pixiemössor. Att sitcka är ju bra pyssel när man ska ta det lungt. Mössorna är enkla och går hyfsat fort att sticka. Helt lagom tidsfördriv när man kollar på tv alltså.

Den här gången är det dottern till en av makens gamla kompisar och hennes bästis som beställt en varsin mössa. Jag stickade liknande till deras tvillingar när de var nyfödda och storasyster plus kompis är väldigt förtjusta i de mössorna så när vi träffades sist så frågade de om jag inte kunde tänka mig att sticka ett par till de stora tjejerna också. Självklart kunde jag det!

Nu är de klara "sockertopparna". Så nu funderar jag på om jag ska skicka över dem per post eller om jag ska vänta tills vi får tillfälle att åka till Stockholm och hälsa på dem. Visserligen så är det ju kul att få lämna över dem personligen men å andra sidan är det kul att få post när man är liten och så får de garanterat mössorna innan det är dags för användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar