fredag 28 augusti 2009

Provsvar!

Igår fick vi svaret på fostervattensprovet. Redan när vi såg kuvertet kände vi oss lättade. Brev betyder ju att de inte hitta några kromosomavvikelser. Hade de hittat något så skulle de ju ringa.

Det var en härlig känsla att bara se kuvertet med dess logo. Men samtidigt fanns det ju annan information av vikt i det där kuvertet. Information om vilket kön det är på vår väntade bebis.

Så jag frågade maken vad han trodde en sista gång och sedan drog vi ett djupt andetag och öppnade. Det blir en pojke! En liten kille till!

Tidigare oroade jag mig för att jag skulle känna mig besviken om det visade sig vara en pojke till. Det vore ju så kul att få gå loss på tjejgrejor en gång till innan barnalstrandet är över. Men när vi öppnade kuvertet och det stod att man inte hittat något och att barnet ifråga är en pojke som inte förväntas ha några utvecklingsrubbningar så blev jag så lättad och så glad att jag insåg att det inte spelar någon som helst roll!


2 kommentarer:

  1. Grattis till den kommande pojken!

    Efter en självupplevd kris-graviditet så vet jag hur skönt det känns när de (läkarna) äntligen säger att allt är bra med barnet.

    Passa på o mys nu!

    SvaraRadera
  2. Tjejgrejer får det helt enkelt bli när det kommer till barnbarn :-) Grattis till en liten frisk kille! Jag skickar kläderna jag lovat dig nu i veckan, kommer inte hinna idag men senast torsdag ska de vara postade.

    SvaraRadera