måndag 31 augusti 2009

Retroinspirerad virkad vågfilt

Så fick jag äntligen tag i det saknade garnet. Barkbrunt Soft Cotton från Järbo. Letade runt länge innan jag till slut hittade just den färgen hos Garnlandet.

Det tog dessvärre lite tid innan jag kunde sätta tänderna i den väntande vågfilten/ripplefilten igen då jag hade andra projekt på gång som tex de beställda pixiemössorna. Men nu har jag arbetat flitigt i två kvällar och äntligen är den retroinspirerade virkade vågfilten klar!

Jag gjorde en lite större filt den här gången då jag tänkte att "sladden" ska ha den som överkast i spjälsängen i mörkbrunt trä från 70-talet. Den kommer att passa perfekt! Filten blev 75 x 95 cm. Det räcker för att svepa om även ett lite större barn utan problem.



Medan jag satt där och jobbade med filten blev jag väldigt sugen på att göra ett större vågfiltsprojekt. De är så lättvirkade och lagom svåra att pyssla med famför tv:n. Soft Cotton skulle dessutom lämpa sig bra till att bli en filt av större modell. Så en flärfärgad vågfilt till soffan i Soft Cotton har skrivits upp på projektlistan. den börjar bli lång nu den där projektslistan. *s*

3 kommentarer:

  1. Nah, men gud så snygg! *retronörd*

    SvaraRadera
  2. Snygg filt och trevlig blogg :)

    Grattis till en liten kille, snart dags för UL eller?

    Trevlig kväll

    SvaraRadera
  3. Liw, ja det är snart dags för rutin ultraljudet. Baraq 14 dgr kvar, det blev lite sent för vår del iom fostervattensprovet. :-)

    SvaraRadera