torsdag 13 augusti 2009

Sjal i sarisilk nummer två

Igår stickade jag klart sjal nummer två i sarisilk. Den här färgen blev jag väldigt förtjust i, så pass förtjust att jag var tvungen att köpa lite mer så jag kan göra en sjal till mig själv också. Den jag stickade nu är tingad så den kommer att flytta vidare. Jag gillar sarisilk (som jag nämnt förut) och det är lite extra kul att sticka sådana här sjalar då det går snabbt.



I väntan på mer garn till min retroinspirerade vågfilt så håller jag nu på med en mosstickad bomullsfillt i rött. Får se hur många månader det kommer att ta innan den är klar. Garnet är inte så tjockt så det går sakta sakta framåt

I det kommande paketet med det saknade garnet finns även lite mer kul. Jag letade desperat efter det bruna garn jag saknade men hittade det ingenstans. Som tur var så hittade en vänlig själ i handarbetstråden på FL garnet i Garnlandets webshop. Så jag surfade in där.

Saken är ju bara den att det inte är kostnadseffektivt att bara beställa ett garnnystan så jag surfade runt en stund och hittade deras rea, de roliga tovgrejorna och lite lagom prisvärt garn till en färgglad vågfilt. Sist men inte minst så reade de M & K Eco Babyull till förmånligt pris och det gick ju inte att motstå så sammanlagt tio nystan av det i två bruna nyanser slank också ned i varukorgen.

Det blir alltså ett ganska välfyllt paket som landar här när som helst. :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar