söndag 2 augusti 2009

Systerdotterns beställning färdig!

Nu har jag äntligen stickat färdigt min systerdotters beställda alster. För en tid sedan så frågade hon om jag kunde sticka sockar av ett garn hon hade förälskat sig i och köpt. Självklart kunde jag det! Jag tycker det är jättekul att få sådana förfrågningar.



När hon väl levererade garnet så var det en hel del garn så jag frågade om hon ville ha torgvantar också och det ville hon. Så nu har jag stickat sockar med korta skaft och torgvantar/halvvantar efter önskemål.



Då det blev en hel del garn över så har jag skickat en förfrågan om det finns mer hon vill ha uppstickat när jag ändå är igång eller om hon vill ha resten av garnet att leka med själv. Hon virkar ju en massa min systerdotter.

Hon har virkat en massa små söta djur på fri hand och så hängde hon på Virka din egen trädgårsmus hos Ulliga gulliga saker. Jag har sett det fina färdiga resultatet och jag är klart imponerad! Jag är rätt kass på sådana där små pillriga saker själv och hon är ju bara fjorton och har virkat i ett knappt halvår! *vågen*


2 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett läckert garn, underbar färg till hösten

    SvaraRadera
  2. Stiligt!
    Förstår att systerdottern fastnade för det där garnet - vågar man fråga vad det är för garn?

    SvaraRadera