torsdag 10 september 2009

Det är körigt just nu

Här händer det grejor må ni tro! Smileys

Jag har börjat övningsköra! Det ni! Inte en dag för tidigt kan man ju tycka eftersom jag börjar bli "lite till åren". *ler*

Det har tagit sin tid att komma igång men nu är jag där. Jag antar att bebis gjort sitt till för att skynda på det hela då jag väldigt gärna skulle vilja slippa bussa med bebis för att hämta och lämna på dagis till exempel.

Hoppas nu bara att min plan fungerar och att jag kommer så nära målsnöret som möjligt innan bebis behagar komma.

Förutom täta besök på körskolan ska det pusslas med barn på dagis, fritids och skola. Bara den biten tar en hel del tid i anspråk. Sedan ska man se till att hinna med allt som behöver göras hemmavid. Det har ju varit lite dåligt med den biten under mina viloveckor pga blödningar och fostervattensprov. Det känns som om stora kraftansträngningar måste till för att rodda i allt som ska göras. Men man får ta lite i taget och försöka att inte titta på allt annat.

Pysslar gör jag, i lite mindre skala för tillfället. Dels så är det en filt som jag håller på med och filtar tar ju sin lilla tid. Dels så är jag så otroligt trött på kvällarna att jag går och lägger mig vid 20-21-tiden. Det gör att det inte blir så mycket tid kvar till pysslandet. Men tröttheten brukar gå i vågor så jag kommer nog igen. Nu har jag i alla fall virkat halvvägs på filten så det tar sig ju.

För övrigt så växer jag i rasande takt! Magen börjar verkligen synas nu. Jag ser inte bara allmänt fläskig ut längre utan magen börjar puta ordentligt. Nu har också de första frågorna börjat komma försiktigt från folk i omgivningen som inte vågat sig på att fråga tidigare vilket är lite kul.


Magen v 19


3 kommentarer:

  1. Ja, ta det nu lugnt, blödningar låter inte kul! Du hinner nog med det andra med oxå... När det gäller städa och sånt så är det ingen som tar jobbet ifrån en tyvärr och pyssla, det hinner du nog med sen.
    Fin mage!
    Ha en bra dag! Veronica

    SvaraRadera