söndag 18 oktober 2009

Avmaskat, fäst och klart!

Under veckan har jag färdigställt en del. Det är den enda fördelen med att vara sjuk och bli liggande på sofflocket, man kan helhjärtat ägna sig åt stickningen. Om man orkar vill säga.

Jag har bland annat stickat klart min yllesjal. Äntligen måste jag säga. Det såg mörkt ut ett tag då jag kom till hälften och insåg att jag inte var nöjd och repade upp inte mindre än två gånger! Men tredje gången gillt, på tredje försöket så blev det ungefär som jag tänkt mig det hela. Hade inget mönster utan körde på "känn". Färgen är härligt grå/lime och garnet är tvåtrådig ull. Nu ska härligheten bara blockas så ska jag visa upp den här sen.

Jag har också stickat en pixiemössa/alvluva i härliga Wendy Fusion i bruna nyanser. Jättemysigt och mjukt garn. Det är samma garn som jag stickade lillebrors kofta i och jag fastnade verkligen för det då, jag hoppas mottagaren blir nöjd med den.



Ett par halvvantar/torgvantar har jag lyckats få till också. Garnet heter Filipunto och är lite kul med sina färgduttar tycker jag. Diskret grå som funkar till allt och de små duttarna i färg som gör att det inte blir tråkgrått. Dessa har jag stickat och skickat istället för att skicka en blomma till en person som förtjänar ett tack. Hoppas hon gillar dem.


Vantarna ser lite olika stora ut på bilden vilket
jag tror beror på att jag provade den ena precis
innan jag fotade. *osmart*



1 kommentar:

  1. Tack för mössan!! Vi är välldigt nöjda! Den är helt underbar, sitter jättebra på med. :-) Så nu är alla tre barnen så fina på huvudet.

    SvaraRadera