torsdag 29 oktober 2009

Mössor och bebiskofta

Jag har varit hyfsat flitig senaste tiden. Jag har stickat och stickat på bebiskoftan i omlottmodell. Trodde aldrig den skulle bli klar, tänk att något så litet kan ta sån tid! *s*

Koftan är stickad i mustigt apelsinorange Bambino ull som kantats i rött (televerksorange säger min inte alltid så snälla make). Efter att jag monterat och virkat kanten så kändes den lite tom på något sätt så jag gjorde en liten aplikation. Tänk att en så lite detalj kan göra så stor skillnad. I mitt tycke blev det bycket bättre med aplikationen. Egentligen skulle man också virka kant runt ärmsluten men det hoppade jag över, jag tycker att ärmarna blev så långa ändå och det stör inte att de är utan tycker jag.




Förutom bebiskoftan så har jag stickat en till pixiemössa på beställning. En grå i vuxenstorlek blev det den här gången, lite extra kul tycker jag.



När pixiemössan var klar så ville min mellanbuse ha en ny mössa med fina färger, han har själv valt garn. Härligt färgglad blev den! Resultatet fotade jag imorse när vi skulle gå till dagis.



När jag ändå hade kameran framme så passade jag på att ta en bild på storbus i "pumpamössan" jag stickade förra vintern. Storbusen är inte så pigg på att vara med på bild drog ned mössan över ögonen. Men jag lyckades få med lite ansikte ändå. *s*




2 kommentarer:

  1. Jättefint alltihop! Den lilla detaljen på bebiskoftan gjorde verkligen "hela grejen"!! :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig bebiskofta! Och mössorna underbara som vanligt. :-)

    SvaraRadera