måndag 5 oktober 2009

Senaste pysslet

Nog för att det känns som om jag har ganska fullt upp med körande, tillhörande teori och hemlogistiken men jag har ändå lyckats få lite pysslat. Inte helt lätt alla gånger då jag är så otroligt trött på kvällarna att jag stupar i säng samtidigt som barnen.

Jag antar att det är till stor del graviditetströtthet men också det faktum att jag håller på att lära mig en massa nytt. Det tar på krafterna att nöta in en massa nytt samtidigt som man försöker komma ihåg allt man just lärt sig. Men det går framåt så sakterliga och det är ju huvudsaken, nu kan jag åtminstone köra en bil om än inte felfritt och regelrätt än så länge. *s*



Ett av de senaste färdigställda alstren är en pixiemössa av det lite mer feminina slaget. Denna är stickad i absolut klifritt akrylgarn. Jag är lite kär i detta härliga absurt rosaröda självmönstrade garn från Svarta Fåret.


Jag har också börjat gå lös på bebisprylar, en stickad babyhjälm i mjukt ullgarn till vår väntade lillebror och en rätstickad omlottkofta i färgskiftande supermjukt tjockt ullgarn har det blivit hittills. Mönstret på omlottkoftan kommer från Järbo Garn och är mycket lättstickat. Jag gillade dock utseendet bättre på den innan man stickat på kanten i resår. Jag kommer att sticka en till i samma garn men annan färg men då ska jag behålla kanterna "råa".






3 kommentarer:

  1. Den randiga pixi-mössan var ju urgullig! Jag har sett så många såna mössor, men inte någon bild med barn i mössa vad jag kan minnas. Hur ser de ut på?

    SvaraRadera
  2. Drutten, jag har flera bilder på mina barn i sådana mössor tidigare i bloggen. Kolla under etiketten mössor och scrolla ned ska du se. :-)

    SvaraRadera
  3. Jag trodde att jag hade letat på din sida för att se hur de såg ut på, men det kan jag ju omöjligt ha gjort. Du hade ju många fina bilder med dem på... Nu vet jag hur de ser ut! Tack!

    SvaraRadera