onsdag 14 oktober 2009

Utelek och PIF utdelning

Idag var en sån där dag då vi stannade på skolan och lekte en timme innan vi kunde åka hem. Ibland passar bara inte bussarna och då får man hitta på något. Att leka på skolgården är perfekt eftersom bussen stannar i anslutning till gården. På så sätt kan barnen springa omkring tills bussen dyker upp och vi slipper en massa trist väntande med suck och stön på busshållsplatsen.

Att leka på skolgården är lite extra poppis hos smågrabbarna, de är ju inte där dagligen så för dem är det lite "happening". Tänk att det kan vara så kul att gunga bara för att gungorna står på skolgården! Hemma på tomten är gungorna så där måttligt intressanta vid det här laget. *s*




När vi kom hem så möttes vi av en något slö hund som låg och sov på soffan och gottade sig i stugvärmen. Det ser inte vidare bekvämt ut i mina ögon men krullis verkade inte störas det minsta!



Efter att ha varit ute i det vackra men kalla vädret så var det skönt att komma in i värmen och få i sig lite mellis. Tyvärr har inte min förkylning retirerat som jag trodde, istället har den under dagen bara blivit värre. Känner mig inte pigg alls och resten av eftermiddagen/kvällen får spenderas liggande på soffan under filten igen. Tack och lov för att vi äntligen är hemma säger jag bara! Frustrerande bara att jag har en massa som ska göras, men jag får ta itu med det när jag piggar på mig igen för som det ser ut nu så blir det till att ligga kvar under filten de närmaste dagarna.

Höll nästan på att glömma att jag fått min PIF från Sagagos! Det här jättefina smycket kom i brevlådan här i veckan som var. Tack så jättemycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar