lördag 10 oktober 2009

Vi bor på landet

Man kanske inte behöver bo ute på landet för att det ska se ut så här när man kikar ut genom fönstret på morgonen. Men när man gör det så är detta inte en helt ovanlig syn på morgonkvisten.

Här ute kryllar det av rådjur, hjort, älg och vildsvin. För oss som inte är infödda lantisar så är djurlivet fortfarande något intressant och uppskattat. Jag blir till exempel lika glad varje gång jag ser en rovfågel cirkulera över åkrarna, eller när jag ser en räv sitta i skogsbrynet och spana. Det är fantastiskt att ha naturen runt knuten!



Idag var det kallt ute, så pass kallt att frosten bet sig fast i gräset ända fram till lunch. Eftersom grabbsen är ordentligt förkylda så stannade vi inne idag. Vi hade soffmys, kollade på film och pysslade. Ibland när grabbsen pysslar så har de lite svårt att hålla sig på pappret. Minibusen dekorerade sig själv istället och när jag frågade honom varför han hade ritat sig själv i ansiktet så blev svaret "för att jag ville det".



När vi satt alla tre i soffan och slappade så fick grabbsen för sig att de skulle lyssna på lillebror i magen. Jag tror inte de greppat att lillebror inte låter där inne och även om han hade gjort det så hade de nog inte hört något med den tekniken. Men vad spelar det för roll, de verkade ju vara nöjda ändå. *s*




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar