fredag 8 januari 2010

Godmorgon typ...

Kravlade mig ganska nyss upp ur sängen. Det är väldigt lätt att få dåliga vanor när man har lov. Hela familjen lägger sig lite för sent och går upp alldeles för sent.

Har haft en sån där riktig skitnatt igen. Började med lätta gallkänningar igår kväll så jag packade ihop och tog tablett och gick och lade mig. Kändes ok då men så fort jag legat en stund så blev det bara såååå otroligt jobbigt.

Hade smort in mig ordentligt innan jag lade mig. Kändes som en bra idé då eftersom jag var rejält torr. Saken är bara den att det kliade och kliade och kliade. Dessutom fastnade jag i lakanen hela tiden när jag så där lite osmidigt försökte ändra ställning. Irritation på max kan jag säga. Gallont, klia, fastna, morra!

Som om det inte var nog så vaknade minibusen och var ledsen precis när jag slumrat till. Tog mig ett tag att inse att maken inte uppmärksammat det och det tog ytterligare ett tag innan jag hävt mig ur sängen. Maken kommer samtidigt som jag och tar minibusen. Jag återgår och försöker sova igen. Går inte! Nu har visserligen gallan lugnat sig men jag har ont i revbenen på ena sidan och kan inte ligga åt det hållet. Då återstår rygg eller vänster sida. Inget känns bekvämt. Man kan ju tycka att det var besvär nog men icke, då börjar jag få pinvärkar som kommer och går.

Pinvärkarna är som riktigt överjävlig mensvärk (då jämför jag med den rejäla mensvärk jag har som ogravid och plötsligt känns den rätt fjösig). Man får alltså ligga och andas samtidigt som man försöker slappna av men sluta ville det inte.

Skiten höll på hela natten, eller rättare sagt så länge jag var vid medvetande, lite då och då domnade jag uppenbarligen bort. Sover gör jag först fram emot tidig morgon. Därav att jag inte tar mig ur sängen fören runt tiotiden. Vad härligt det ska bli på måndag när skola och jobb börjar igen - NOT!

Dagarna är bättre. Visst har jag ont ibland men det är annorlunda när man är uppe. Så länge jag inte behöver göra något fysiskt ansträngande så är det fysiskt okej. Dagtid är det mest humöret som tryter eftersom jag är trött. Visst jag är väl inte direkt i form då allt stränar och tar emot men nätterna är ju sjuka just nu. Och det är "bara" 27 dagar kvar till bf. 27 härliga sömnlösa nätter att se fram emot...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar