torsdag 4 februari 2010

Den magiska dagen!

Idag är det den magiska dagen! Det är BF! Det vill säga lillebrors beräknade ankomstdatum enligt alla ultraljud och uträkningar från mvc:s sida.

Men var är lillebror? Jo det kan jag tala om, han är fortfarande kvar i magen! Maken till envis liten illbatting! Visste jag inte bättre skulle jag trott det var en tjej, ni vet kärringen mot strömmen.

Rent statistiskt sett så borde lillebror gjort entré redan för en dryg vecka sedan. Men när det gäller statistik kontra moder natur så inser jag att moder natur vinner så jag blev inte helt förvånad när det inte stämde.

Det sägs ju också att varje kvinna har sin egen graviditets och förlossningstid mer eller mindre inprogrammera genom arv och anlag. Visserligen gäller det arv och anlag från båda föräldrarna så har man inte samma pappa till barnen kan detta plötsligt ändras markant. Men i vårt fall så är det ju trots allt fjärde barnet med samma förutsättningar.

Bröderna har fötts morgonen efter bf, på bf och fem dagar innan bf. Men lillebror tänker tydligen inte följa detta mönster heller som det ser ut. Det är alltså bara att bita ihop och inse att imorgon börjar vi gå på övertid. *suckar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar