fredag 5 februari 2010

Östrogensjalen

Jag har sitckat klart min sjal! Trodde väl aldrig jag skulle bli klar med sjalen innan lillebror kommit men det blev jag. Tyvärr kan man säga men samtidigt är det ju alltid kul med färdigställda projekt även om jag hellre sett att lillebror kom först. *s*

Vi kallar den för östrogensjalen, jag stickade nämligen klart den när vi satt och såg Lennart Nilssons Början till livet. Där fick man också se en bild på östrogen som hade samma färgställning som garnet jag arbetade med så därav namnet.

Sjalen är stickad i underbart mjuka och gosiga Crisp. Ett nystan räcker till en rejäl trekantssjal eller en rejäl halsduk. Det finns ett antal vackra färgställningar och jag skulle vilja sticka en sjal i varenda ett av dem! Så här snygg blev min färgglada östrogensjal. :-)

6 kommentarer:

  1. Vad fin den är!!! Så, då kommer lillebror inatt eller ;)

    Hoppas på snar ankomst!!

    SvaraRadera
  2. Får hoppas att den där lillkillen kommer ut snart. Du får väl vräka honom snart om inget annat hjälper. . .

    SvaraRadera
  3. Jag håller helt med dej! Jag älskar också att sticka i Crisp. Jag har stickat samma sjal åt en som jobbar i hemtjänsten.

    SvaraRadera
  4. Hej, undrar bara hur du har fått till statistiken med pågående projekt i högerspalten?? Jag har länge velat ha så på min blogg, men vad jag vet så finns det ingen sådan gadget på blogspot...
    // Elsa

    SvaraRadera
  5. Elsa, statistikbaren har jag hittat här: http://www.licketyknit.com/progressbars.html#new-blogger

    Många använder sina Ravelrybars men jag gillar de här bättre. :-)

    SvaraRadera