torsdag 29 april 2010

Ännu en helt vanlig eftermiddag

Idag var det ännu en sån där vanlig eftermiddag då pojkarna ska hämtas på fritids och dagis.

Just idag hade jag utvecklingssamtal med minibusens "ansvarsfröken". Det var både trevligt och intressant. Det är alltid kul att höra hur barnen fungerar när man inte själv är med. Ibland undrar jag faktiskt om det är samma barn vi pratar om! :-o

Tänk vad mycket det händer med barnen på bara en termin. Speciellt när de är små. De lär sig och utvecklas hela tiden. Och vad mycket kul de säger, både roligt och tänkvärt många gånger.

Favoriter just nu är följande sagt av minibusen:

"Pippi rymmer mycket för hennes mamma är en fjäril och hennes pappa har ramlat ombord"

"Pappa, blommor måste leva! Annars dör dom!"

"Mamma, min vän Tindra är en tjej!" Jag svarar att jag vet det. "Hur vet du det?" Ja det kan man ju fråga sig!

När vi kom till dagis idag så möttes vi av den här synen, barnen har samlat och räknat kottar! Vilket jobb!



Eftersom det var fint väder idag så vi passade på att vara kvar en stund extra och leka på skolgården efter samtalet. Speciellt dagisbarnen tycker det är roligt då skolgården är väldigt spännande i deras värld.

Även mamman tycker att det är riktigt trevligt att vara där när vädret är fint. Med te i termosen och sovande liten gris i vagnen så är det inte dumt alls.



I vanlig ordning så fotar jag barnen. Det brukar innebära en del trams och flams från deras sida. Just nu är det väldigt kul att göra miner när jag ska fota och då kan det se ut så här:



Som tur är så är jag oftast ganska snabb så jag hinner få några kort där de ser normala ut också. Och har jag riktig tur så får jag till och med glada barn på bild!


1 kommentar: