fredag 2 april 2010

Lyxig långfredag och nytt namnsmycke

Tidigare idag skjutsade vi de tre grabbarna bus hem till moster, mormor och kusinerna för övernattning.

Jag och maken fick nämligen möjlighet att lyxa lite och gå ut och äta på Kronans Kök i Trosa. Himla mysigt ställe precis intill Trosa kanal. Det måste vara helt underbart mysigt att sitta ute där på sommaren.

Maten var fantastiskt god. Toast skagen till förrätt, pepparbiff på oxfilé med friterade potatisklyftor, haricovert och grillade plommontomater till varmrätt och så pannacotta med hallon och blåbär till efterrätt. *mums*

Tyvärr så fick vi inte njuta länge nog av den fantastiska maten. Vi hade nämligen med oss lillgrisen och han var inte alls lika imponerad av att vara på fin restaurang. Han som när vi är hemma sover större delen av kvällarna i sin vagn eller på en kudde i soffan hade inte alls lust att slappna av och sova på restaurangen trots att det var lugnt och nästan folktomt. Jag antar att det var miljöombytet eller kanske den långa tuppluren i bilen. Hur som helst så uppskattade lillgrisen helt klart tiominuterspromenaden från och till parkeringen bäst.

Men jag ska inte klaga, vi fick komma ut en sväng och lyxa till det lite. :-)

Idag premiäranvände jag också mitt nya fina namnsmycke. Jag beställde ett halssmycke från Lokatts Smycken för ett tag sedan. Smycket är prytt med första bokstaven ur barnens namn.




1 kommentar:

  1. OT :P Du råkade inte haft med dig en säkerhetsnål med ett ljusblåt kaninhuvud när du var här?
    (Kommit från igenstans...)
    //Matilda

    SvaraRadera