lördag 24 april 2010

Nya soffor!

Idag är jag glad och nöjd. Vi har fyndat nya (begagnade) soffor på Blocket!

Vår gamla soffa var med om en kräkolycka vid senaste magsjukan här och hur mycket jag än skrubbade och torkade så blev vi inte riktigt av med lukten. Inte gick det att ta av klädseln och tvätta heller eftersom det var en gammal skinnsoffa.

Till slut så fick jag nog och krävde att vi måste göra något åt saken. Planen blev då att skaffa nya soffor när skatteåtebäringen kommer. Jag hade kollat runt lite och blivit lite kär i en viss modell av soffa och eftersom jag är den jag är så började jag spana på Blocket och liknande med en gång.

Vi beslutade oss för att begagnat var rätt väg att gå i och med att vi har småbarn och hund. Vi vill inte köpa nya dyra soffor som blir nersölade och nerfläckade inom kort. Det skulle inte mitt psyke klara av. Så vi inriktade oss på begagnatmarknaden. Vi satte också ett lämpligt prisintervall baserat på nypris och vilka priser de gick för begagnat.

Plötsligt en dag så var den bara där. Annonsen jag inte kunde ignorera. Ringde maken och han sa att jag skulle skicka iväg ett mail. Pessimist som jag är så förväntade jag mig inget svar så döm om min förvåning när det två dagar senare damp ned ett svar. Säljaren ifråga skrev att det var många som hört av sig men att vi var de enda hittills som ville ha båda sofforna så vi kunde hämta dem omgående. Sagt och gjort, maken hämtade hem den kvällen därpå.



Nu har vi röjt och organiserat hela dagen och äntligen står sofforna på plats. Inte sprillans, inte helt utan skavanker men hela och klart prisvärda. Och de luktar mycket, mycket bättre än vår gamla! *s*

Medan jag gick där och grejade och plockade så satt lillgrisen och somnade i sin stol. Han hade somnat mitt i en mening om man säger så och det där senaste han lärde sig det vill säga suga in underläppen var uppenbarligen det sista han pysslade med när sömnen anföll. Han ser ut som en liten rumpnisse min lilla gullegris.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar