tisdag 13 april 2010

Vad är det som händer?

Vart sjutton tar tiden vägen? Jag hinner inte med! Här lallar man omkring och tar det lugnt och så rusar tiden bara iväg. Finns det ingen broms?

Familjens nykomling har redan hunnit bli två månader och han har vuxit helt otroligt mycket!


Han är en mestadels nöjd liten kille vår lilla gris. För tillfället sitter han i sin "stol" här bredvid och pratar med en groda. Det låter så härligt när de jollrar. *njuter*

Pysslandet går det lite sådär med. Jag passar på så fort tillfälle ges men det blir inte så långa stunder åt gången. Jag har övat lite på för mig nya tekniker och stickar nu på en halsduk i dubbelsidig patentstickning. Vet inte om det heter så men tekniken gör så att det blir olika färg på fram och baksidan. Fortsätter det i den här takten så är den nog färdig till nästa vinter. *s*

Jag har börjat på en vågfilt/ripplefilt av restgarner i bomull också. Det blir ännu en i retroinspirerade färger eftersom jag har en hel del sånt liggande. Vi får väl se hur lång tid det tar.

Jag har en del idéer och funderingar symässigt också så jag hoppas kunna få lite sytt framöver. Men det är lika bra att inte göra upp några stora planer då man får ta en dag i sänder med bebis. Man vet ju aldrig hur dagen ser ut i förväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar