fredag 4 juni 2010

Inspiration på ingång

Under en tid har jag haft noll inspiration, noll tålamod och noll lust när det kommit till pyssel och handarbete. När jag inte haft fullt upp med liten A eller de andra så har jag fastnat framför datorn eller så har jag lagt mig tidigt med en bok. Men nu så börjar inspirationen sakta komma krypande och plötsligt får jag både en massa idéer och lust att pyssla igen.

Jag har till exempel en lång lista på saker jag skulle vilja sy. Det mesta är bebisrelaterat men vad då, att kombinera nytta och nöje är ju det bästa som finns! Det gäller bara att komma till skott också, sömnad kräver ju både mer utrymme och omkringutrustning än stickning och virkning.

Just nu håller jag på med ett litet virkprojekt. Det är ingen stor sak och trots att jag virkat mig igenom de senaste två kvällarna framför tv:n så går det väldigt sakta. Själva grunden på det jag virkar är otroligt tråkig. Men tanken på hur fint det kommer att bli när det är klart peppar mig att fortsätta trots att jag hellre vill ge mig på något som är mer givande.

Idag har det varit strålande sol men blåst svala vindar. Det var inte riktigt så varmt och skönt som det såg ut att vara. Men blåst betyder bra torkväder, man får passa på att hänga ut ett par maskiner tvätt när det bjuds på sådant. Det har tvättats lakan och tygblöjor för fullt här. Jag håller på att inventera och omorganisera bland tygblöjorna. Det som växts ur eller inte används ska göras av med och nytt är på ingång. Glimma butik har utförsäljning på de underbara bambutrikåblöjorna så jag har hamstrat. Det gäller att passa på när priserna är bra.

Vi skulle behöva fler ullbyxor av dra upp modell också. Jag borde verkligen börja sticka ullisar igen men det tar emot lite. Det är så enformigt, speciellt när man gör flera. Men å andra sidan blir dom fina och man får bestämma färg och form själv. Annars är jag just nu väldigt förtjust i Babyideas hemphour shorties och longies. Härliga färger och bra passform. De blå som liten A har nu funkar som både blöjbyxa och shorts i ett nu när det är varm. Snygga är de också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar