onsdag 21 juli 2010

Bilstrul och turtlebut

Maken fick börja sin semester med att skjutsa upp dottern till Arvikafestivalen och passade samtidigt på att hälsa på sin mor och hennes man. Storbusen fick följa med, inte helt fel att få ha pappa ifred en hel helg. På väg hem från farmor/mor så hämtade maken och storbus upp storasyster igen. Hemresan blev lite knölig på grund av motorproblem men till slut så ordnade det sig i alla fall tillfälligt och hem kom de.

Efter ett par dagar hemma så var det dags att skicka grabbarna på grönbete hos mormor, moster och kusin. Maken hade skruvat och grejat med bilen och trodde att det skulle fungera bättre. Dessvärre så fortsatte bilen krångla på väg dit och hem. Jag är totalt värdelös på allt som har med motorer att göra men jag har snappat upp att det var generatorn som bråkade och inte ville fungera som den skulle. Jippi = NOT!

Bilen höll ihop hela vägen hem som tur var men det strulade en del längs vägen. Väl hemma tände vi grillen och satt på terassen och njöt av friden. Det är inte förrän man har fler barn som man inser hur enkel tillvaron var när man bara hade ett. *s*

Under kvällen fäste jag trådarna på de turtlebutinspirerade ullisarna i ekoull. Blev rätt fina för att vara första försöket. Nu ska jag bara bestämma mig för om de ska få vara naturfärgade eller om jag ska slänga dem i ett bad med Koolaid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar