torsdag 8 juli 2010

En till ullbyxa

I bilen till och från Göteborg roade jag mig med att sticka. Att sticka eller virka under långfärd är perfekt sysselsättning tycker jag.

Den här resan stickade jag ett par ullbyxor (ytterbyxor till tygblöjor) igen. De är tänkta till nöffeliten. De är stickade i mjukaste gosigaste 100% ull. M&K´s baby ecoull. Jättegosigt garn och det finns i fina färger eller i naturtoner.

En stor fördel med att sticka under långfärd är att man slipper en massa avbrott som det lätt blir hemmavid med annat som ska göras eller barn som vill ha uppmärksamhet. Jag hann nästan klart på dit och hemresan. Det sista färdigställde jag igår då jag fick tid att sätta mig ned och pyssla en lite längre och mer sammanhängande stund på kvällen.



Nu när dessa är klara så funderar jag över vad jag ska ge mig på härnäst. Jag har fortfarande mitt långtidsprojekt halsduken liggande men jag känner inte riktigt för att ge mig på den just nu. Skulle nog behöva en rejäl bilresa till för att komma igång ordentligt med den. *s*

Nä, frågan är om jag inte borde kasta mig över ett hemligt projekt? senyum

2 kommentarer:

  1. De här gillade jag!!! Tänkte virka byxor till lillebror för jag antar att det kommer vara lite varmt i slutet på augusti i alla fall, så kortbyxor kan vara mysigt...

    SvaraRadera
  2. De här är jättebra. Jag gillr mönstret, det är väldigt lätt att modifiera och man kan sticka med vilken teknik man vill. Det är kul att exprimentera lite med användbart resultat. :-)

    SvaraRadera