tisdag 27 juli 2010

Semester, sol, stickning och skitbil!

Jag hade ju gärna sluppit det där sista men tyvärr så visade det sig efter mycket pillande under motorhuven att problemet med generatorn inte gick att fixa. Så det blev till att köpa en ny. Inte alls vad vi hade tänkt oss veckan innan vi drar iväg på semester med hela familjen! *surt*

Desto trevligare är det då att det är semester och att solen kommit tillbaka. Det är visserligen inte lika varmt som tidigare men vad gör det, huvudsaken är att det är fint väder!

Men trevligast av allt just nu är nog ändå alla underbara garner jag fått hem! Underbara ullgarner, sockgarner och ett helt ljuvligt silkesgarn! Man kan ju inte annat än bli glad bara av att se dem!



Jag fick också hem ett gult bomullsgarn men det var inte lika roligt. Jag hade lyckats göra en tabbe när jag började mitt hemliga projekt. Jag hade tagit ett gult nystan som jag bara hade ett av istället för ett annat som jag hade fler av. Shit happens! Jag vägrar repa upp när jag kommit halvvägs så det blev till att beställa till ett par gula nystan i rätt nyans.

En annan sak som jag gillar är att jag både har lust och tid att sticka och virka. Det gör under för mitt humör och får mig att slappna av. Jag har blivit så van vid att koppla av på det sättet att jag har svårt att bara vara. Jag kan knappt sitta rakt upp och ned och titta på tv längre. Det går bara inte, det kryper i hela mig. Men visst, ibland tappar man orken och lusten men då kryper det inte på samma sätt heller.



Nu har jag haft dille på ullisar ett tag. Jag gjorde klart de blå och gröna i Harpungarn och då jag hade rätt mycket garn kvar så blev det även ett par helblå. Man kan väl inte få för många ullisar?

Det kanske börjar bli dags att gå över på sockar och mössor igen. Men först ska jag avsluta mitt hemliga projekt. Det är en knapp tredjedel kvar sen ska jag bara klippa trådar. Vis av erfarenhet så har jag fäst trådarna vid färgbyte under arbetets gång.



Nu funderar jag på vad jag ska göra när mitt hemliga projekt är klart. Jag har ju min evighetshalsduk förstås, kanske är det läge att ta den med på semestern så att jag kommer någon vart. Vi ska ju ut och åka långt om några dagar men risken finns att vi åker nattetid då det blir mindre jobbigt för barnen och hunden. Då blir det nog för dåligt ljus för att sticka. Vi får väl se hur jag gör men tills dess är det hemlisen som gäller. Jag lovar att bild kommer så småningom men först ska den bli klar och sen ska den överlämnas till sin än så länge ovetande nya ägare.

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag holler på att hjälpa en vän med hennes bloggdesign och hon vill också ha Pågående project som du har. Är det en gadget/element som blogger har? Eller har du tagit den frånn någon annan sida? Tacksam för svar!

    SvaraRadera
  2. Hej
    Stort tack för det fina garn&the paketet ,underbar färg på garnet ,teet luktar ljuvligt ska snart provdrickas och choklad är ju en annan passion. Små söta ljus är ju inte dumt det heller ,än en gång hjärtligt tack/Bente
    PS Fina garner du fick hem.

    SvaraRadera