torsdag 22 juli 2010

Tur på stan och vaccination

När man är barnledig ska man passa på att gå på stan. Det tycker åtminstone jag. Min käre make håller inte helt med om det men han är snäll nog att låta mig få min vilja fram.

Vi började med att gå med liten A på BVC där det var dags för vaccination nummer två. Aj vad ledsen han blev och just när han började hämta sig från det onda så stack det i nästa ben. Marie på BVC stod inte högt i kurs just då kan jag säga! Som tur var så gick det över ganska kvickt ändå och Marie fick ett leende innan vi gick därifrån.

Vi fortsatte upp på stan där vi gick i butiker en stund, tog en fika på mysigaste fiket och efter det så tog maken med sig lilla A på promenad längst ån medan jag gick till frissan och fick ansa kalufsen. Trots att det inte såg ut att vara någon större skillnad så lovar jag att halva min behåring låg på golvet när jag gick därifrån. Det klipptes toppar och lugg och sedan klipptes det upp och tunnades ur. Man kunde tro att någon lämnade salongen utan hår men så var det inte, jag har ungefär hälften kvar. *he he*

När jag var klar hos frissan hade maken tröttnat på att gå på stan. Synd, för jag hade kunnat tänka mig en tur upp till babybutiken också men jag avstod att propsa på det då jag tyckte att han ställt upp rätt sjysst ändå. Så vi handlade lite käk och åkte hem.

Bilen höll sig på mattan hela dagen faktiskt och maken trodde att felet var hittat och åtgärdat. Vi hoppas på det!

Vi hade tänkt ta en sväng in till hamnen och promenera i gästhamnen efter maten men vi blev så himla trötta så vi blev kvar hemma istället. Maken passade på att spela lite musik och jag fäste stickade det sista på den pågående ullbyxan. Den här gången en basicbyxa ala Samuelbyxan i blått och grönt Harpungarn. Härliga knalliga färger! Bild kommer.

Fram emot sena kvällen fick liten A feber. Inte så lite feber heller. Han mådde inte bra alls, han var ledsen och hade svårt att komma till ro. Efter mycket stökande och flera försök med bröstet så somnade han äntligen. Stackars lilla A!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar