tisdag 10 augusti 2010

Semester på västkusten

I år har vi semestrat på Västkusten. Vi lånade en stuga av en vän till maken. Stugan ifråga var i storlek större husvagn ungefär och vi var sex personer och en hund! Det var inte många centimeter golvyta kvar när vi skulle sova! *skrattar*



Vi är vana att tränga ihop oss när vi åker båt så vi var förberedda på trängseln. Hade vi inte varit det hade vi förmodligen fått psykbryt. *ha ha*



Vilket otroligt guldläge! Stugan låg ett stenkast från strandpromenaden och det tog två minuter ungefär att gå rakt ned på stranden. Vilken strand sen, 3 km sandstrand och långgrunt! Kunde inte blivit bättre!



Jag tror att västkustvistelsen nästan slog Liseberg på barnens sommartopplista. Att dagligen kunna gå ned på stranden och bada och leka hur mycket man vill toppar det mesta. Lägger man sen till det faktum att det dagligen fanns rätt gott om andra barn att leka med så är det svårt att slå! Till och med för en nöjespark.



Vi hade otrolig tur med vädret för trots utlovat regn hade vi kalasväder hela tiden då vi var där. Det var stranden för hela slanten och hela dagen. Det var verkligen toppen!

1 kommentar:

  1. Åh! Ni har ju varit i min stad, ser jag! Jag bor inte där längre men har både rötter och barn kvar där! Och jag har badat där i sommar, dock ett par km söder om stranden på bilden!

    SvaraRadera