fredag 3 september 2010

Avslöjande och GDS

Då var det dags för det stora avslöjandet!

Det hemliga projektet är en Smiley vågfilt (ripplefilt)!

Det hade ni aaaaldrig kunnat gissa, eller hur! *ha ha*

Så här ser den ut i sin helhet. Ca 80 x 100 cm om jag inte minns fel och virkad till en liten kille vars mamma gillar regnbågsrandigt (har jag märkt). Nu är filten överlämnad och värmer liten bebis i säng och vagn.

Filten är virkad i Sofia cotton.




Jag har varit flitig och sytt också! Jag deltog nämligen i ett GDS byte på Sjalbarn. Temat denna gång var tygkasse. Det här är resultatet av mitt knåpande. Jag hade inget direkt mönster utan det blev det som det blev medan jag höll på. Jag hade en ungefärlig bild av vad jag ville uppnå och jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet. Speciellt då det både är retro och återbruk. Tyget är från början en icke färdigsydd gardin som jag fått till skänks.



3 kommentarer:

  1. Filten var ju helt underbar!!! Jag är fascinerad av de som lyckas sy så snyggt!! Kanske ska ta och damma av symaskinen?

    SvaraRadera
  2. Vilken fin filt! Och tyget på kassen är härligt. Jag är inne i en gul period just nu så den föll mig helt i smaken :)

    SvaraRadera
  3. Hej! Hittade din blog när jag googlade vågig filt :) Tack för hjälpen med att komma på hur i allsin dar man virkar en sådan! Nu är jag på god väg med min "pride-filt" som sambon kallar den :) haha
    Jag börjar följa din blog med :)
    //Tina

    SvaraRadera