onsdag 1 september 2010

Någon som sytt en sufflett till Bugaboo?

Jag har, den blev.... inte så bra... Smiley

Jag var grymt besviken först. Kände mest för att sälja hela vagnsskrället då min dröm om att sy snygga suffletter och grejor till vagnen gick i kras. Av någon anledning så inbillade jag mig att det skulle bli bra och rätt vid första försöket bara för att mönstret ifråga var en slaktad originalsufflett. Ack vad jag bedrog mig, det kan bli helt fel ändå.

Men efter att ha gnällt av mig lite hos mina kära nätväninnor och begrundat situationen lite så återhämtade sig mitt sårade skaparego en smula. Vid närmare eftertanke så kanske inte första försöket var så tokigt ändå. Den är lite säckig upptill, bakdelen är lite vid och rynkar sig plus att kantbanden inte direkt ser proffsiga ut men vad då, det är ju trots allt första gången jag syr en sån här!

Kanske har jag lite väl stora krav på mig själv, jag är ju faktiskt inte sömmerska. Står man dessutom en bit ifrån och koncentrerar sig på tyget och matchningen så är den ju faktiskt riktigt snygg! Det syns inte helt bra på bilden men liggdelslocket är brunt för att matcha kantbanden.

Efter gnället hos mina nätväninnor så dök proffset nummer ett på bugaboosuffletter Mamma på Vift upp och gav mig lite råd. Det tackar jag för! Nu ska jag slakta ett lakan, rita upp mönstret och pröva mig fram. Kanske blir jag till och med nöjd med nästa sufflett.

Men innan jag börjar ska jag nog sänka kraven lite. Smiley

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det blev supersnyggt! Fast det är konstigt, själv ser man bara felen, det borde inte vara så. Jag tycker du ska vara stolt över att vågat ge dig på något så stort och klarat av det.

    SvaraRadera
  2. På bild ser den i alla fall famtastisk ut!!

    SvaraRadera