lördag 22 januari 2011

Filten är klar!

I torsdags kväll lade jag sista handen vid min mormorsrutefilt. senyum

Resultatet blev en 120 x 160 cm stor filt att mysa under.



Det känns lite tomt nu när den till slut är klar. När man pysslat med ett projekt en längre tid så blir det som ett tomrum när det väl är klart. Det är skönt att färdigställa men samtidigt så sitter man där och tänker "vad ska jag nu hitta på".

Jag har en lång lista med saker jag vill göra och en mönstersamling som heter duga men just det där gapet mellan ett färdiställt projekt och att ha bestämt sig för nästa är väldigt trist och tomt. Beslutsångest tror jag det kallas. *s*


8 kommentarer:

  1. Vilken härlig filt du gjort. Förstår att den är mysig att krypa ner under.

    SvaraRadera
  2. Härligt filt!

    Och det är ju för att slippa det där tomrummet man har en massa projekt på gång samtidigt ;)

    SvaraRadera
  3. Vad fin den blev! Och vad mycket restgarn du måste ha gjort av med!? Visst är det konstigt att man drabbas av det där tomrummet när man egentligen har en massa saker man vill göra?

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blev! Nnn gäller det att hitta lite inspiration till något nytt projekt. Du får göra som jag...ha en 3-4 saker på gång samtidigt. :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin!!! Tänkte bara titta in och lämna ett tassavtryck och berätta att filten jag vann fortfarande används flitigt och uppskattas mycket!!

    SvaraRadera
  6. Underbar!
    Förstår att det kan kännas tomt. SOm när man läst ut en lång men bra bok.

    SvaraRadera
  7. Åh, vad du är duktig! //stinamaria

    SvaraRadera