torsdag 20 januari 2011

Ingen morgonstund med guld i mund

Okej, nu är det rejäl äckelvarning! busuk

Knölen sprack imorse! hah

Tur i oturen bara att det inte hände när jag sov för det hade ju varit jättekul att vakna i en pöl med var och blod. Det var liksom inte lite som rann ur den där knölen om man säger så. *rys*

Sprack kanske är fel ord men det hade bildats en liten bubbla där de stack sist och imorse brast den och ut vällde massor av trögflytande gulgrönt guck. *yuck*

Tog säkert en kvart innan det slutade välla ut, fick stå med papper och luta mig över handfatet. Två ggr var jag tvungen att gå ut från toaletten och sätta mig med huvudet mellan benen där det var svalare då det kändes som om benen höll på att försvinna. Till slut så blev det mindre och mindre av det äckliga gucket och mer blod än guck sen avtog det snabbt så jag kunde sätta tejp och en kompress.

Jag brukar inte svimma och jag klarar blodprov och sprutor bra bara jag inte tittar men att se massa jox välla fram ur halsen sätter gränsen för vad jag klarar av tydligen. Jag svimmade inte som tur var men det var väldigt nära.

Det enda positiva är att knölen reducerades nästan helt i storlek. Det negativa är att jag nu har stickningar i det som är kvar av den.

Jag hade inte direkt räknat in detta i vår tidsplan för morgonen så det blev lite stressigt med barnen som skulle iväg till bussen men vi hann precis. *pust*

Nu sitter jag och väntar på telefontid hos öron, näsa halskliniken för att höra vad de säger om saken. Om jag bara ska äta min medicin och se glad ut eller om de vill titta på eländet.

Jag tar en kopp minum och fortsätter virka kant på filten medan jag väntar.

4 kommentarer:

  1. *Yuck*

    Men det låter ju ändå positivt att knölen reducerats i stl, hoppas läkarna också anser det..
    Massa kramar från oss (Alexandra Blomberg)

    SvaraRadera
  2. Oj, vilken morgon! Men skönt att allt "guck" är i handfatet och inte i knölen... Hoppas den läker som den ska nu och att du äntligen blir bra!

    SvaraRadera
  3. Isch... har du fått den spolad?

    Hystar över en hög med sympatikramar, bara jag inte får guck på mig ;)

    SvaraRadera