torsdag 24 februari 2011

Lite sytt

Som vanligt springer tiden ifrån mig, den verkar ha väldigt bråttom! kenyit

Här är det just nu sportlov. Äldsta grabben har följt med mormor hem till moster och kusinen. Resten av oss hänger mest hemma och kurerar oss efter sjukor och förkylningar. Jag vet inte vad vi drabbats av men här har det varit hög feber, huvudvärk och diverse småkrämpor i omgångar nu. Väldigt trist och frustrerande både för mig och barnen.

I måndags var maken ledig och då tog vi en tripp till Naturhistoriska Riksmuseet hela familjen. Dottern och hennes pojkvän följde också med. Det var trevligt och spännande som alltid.

Det är väldigt kallt ute så vi eldar mest hela dagarna för att slippa råkylan. Kommer solen fram så blir det väldigt mycket varmare innetemperatur men sådana här gråtrista blåsiga dagar blir det hemskt rått inne om man inte eldar lite i öppna spisen och kakelugnen.

Det är väldigt mysigt med en brasa i öppna spisen. Perfekt att krypa upp i soffan med tekannan inom räckhåll, sköna filten över benen och virkningen/stickningen i knät. Det är den absolut bästa biten med vinterhalvåret tycker jag. *s*

I veckan som var fick jag ett syanfall. Jag gav mig ännu en gång på det där med sufflett till vår vagn. Den förra jag gjorde blev inte helt bra men jag fick lite tips om hur jag skulle göra för att få det bättre och den här gången blev det faktiskt mycket bättre. Jag är inte hundra procent nöjd (blir man någonsin det?) men med några mindre korrigeringar så blir det bra, i alla fall så bra som jag får till det.



2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt ju!

    zmurfan på sjalbarn

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Jag är ingen symänniska utan har snanare tummen rätt i handen.. Nu är det så att jag har köpt en bugaboo cameleon med solblekt suflett och jag är så sugen på att få en egen sydd.. Du skulle inte kunna hjälpa mig emot en peng? Jag kan antagligen köpa tyget själv och skicka det till dig eller om du vet en tygaffär som säljer just de tyget jag är ute efter så betalar jag självklart både för tyg samt arbete. Svara gärna till min mejl.
    Andersson-sofia@hotmail.com
    Mvh Sofia

    SvaraRadera