lördag 12 februari 2011

Mätardag

Jag arbetar ju på min vikt och försöker att ta mig tillbaka till "normalvikt". Idag var det dags att mäta vilket jag gör månadsvis. Så här ser det ut hittills sedan jag började mäta (en knapp månad innan jag började med lchf) dvs 2010-10-11:

-5 cm byst
-7,5 cm under byst
-12 cm midja
-14 cm stuss (rumpa)

Det är riktigt härligt att se svart på vitt att det händer en massa! Bara sedan jag mätte i januari har det försvunnit 3,5 cm omkrets under bysten, 4 cm runt midjan och 5 cm rumpa! Förvånad är bara förnamnet eftersom det knappt har hänt något på vågen de sista tre veckorna!

Jag har 0,7 kg kvar till delmål två, jag hoppas att jag lyckas spränga den vallen vid nästa vägning dvs om en vecka. Då ska jag unna mig något kul eller något jag gärna vill ha. Dessutom vore det den perfekta födelsedagspresenten.








5 kommentarer:

  1. Grattis! Vad roligt att det ger resultat!

    SvaraRadera
  2. Duktigt bara att hålla med dieten lchf är super, vi kör den oxå här i huset.
    Jag har inte mätt ngt men det minskar på vågen och köpte nya jeans, en storlek mindre, de andra var märkbart för stora över rumpan:)

    SvaraRadera
  3. Tjoho!!! Grattis! Själv började jag med GI/lchf förra måndagen och idag visade vågen -1,6 kg... underbart är vad det är!!!

    SvaraRadera