fredag 18 mars 2011

Bygelprydnader och babyfilt

Nu kan jag visa upp mina senaste alster för nu har det landat hos sin ägare. Jag ville ju inte förstöra överraskningen så jag fick hålla mig ett par dagar.


Jag har pysslat frenetiskt torsdag till tisdag för att få detta klart till en väninna som just fått en liten flicka. Bygelprydnaderna till Bugaboovagnen var beställda redan innan men jag fick fria händer så det ena tokmatchade jag med filten. Filten var en välkommen till världen bonus. Det blev väldigt snyggt tycker jag själv och mottagaren verkar vara väldigt glad och nöjd.


Både bygelprydnaderna och filten är virkade i bomullsgarn. Den svarta bygelprydnaden har färgglada träknappar och det röda har knappar i form av tusenskönor. Jag frihandsvirkar mina bygelskydd, blommorna är egendesignade och knapparna är endast dekoration.

5 kommentarer:

  1. Åh, är det översta mitt tro? Himla fint! Jag längtar tills det kommer :D

    SvaraRadera
  2. Vänninan/ägarinnan är inte bara glad och nöjd - she LOVES them... och tillvärkarinnan <3!!!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Hej
    Hittade hit från FL :-)
    Hur gör man för att beställa ett sånt skydd? Så himla läckert ju!!
    Mvh
    Paraflaxen :-D

    SvaraRadera
  4. Hej! Hoppas jag inte har spammat dig nu men det verkar inte g� att kommentera. Jag skulle vilja k�pa en bygelprydnad av dig om det g�r? Mvh/Maria (maria@fronasgard.se)

    SvaraRadera