söndag 17 april 2011

Hotellweekend och stressvirkning

Helgen som var åkte jag, maken och minsteman till Göteborg. Dels för att gå på Baby & Barn mässan och dels för att träffa mina nätväninnor.

Vi är ett gäng tjejer som pratat via webben i flera år och vi har länge pratat om att ses. Ungefär hälften av tjejerna bor runt eller i alla fall hyfsat nära Göteborg och mässan är en bra gemensam träffpunkt då alla delar det gemensamma intresset för barn och barnprylar.

Så när mässan kom på tal så fick jag den ljusa idén att jag skulle se till att ta mig dit. Medan jag höll på att kolla priser och resmöjligheter så kom maken med förslag om att vi skulle åka allihop. Jag kände att det nog skulle bli lite för stökigt att ha alla barnen med på mässan men däremot nappade jag på att jag, maken och minsteman skulle åka dit och bo på hotell över helgen. En liten minisemester är ju aldrig fel.

Vi frågade mormor om hon kunde ställa upp och passa grabbtrissen vilket gick bra. Efter lite researchande så hittade vi också en bra hotelldeal via Coops hotellpremie. 1495 kr för två vuxna och upp till två barn för en hel helg inklusive frukostbuffé. Inte illa alls!

Vi valde mellan två olika hotell först, ett lite lyxigare strax utanför stan och ett lite mer medellyx inne i stan. Valet föll till slut på det senare då det hade litet pentry/kök så att man kan laga lite lättare mat osv på rummet vilket är bra. Så här i efterhand måste jag säga att jag är väldigt nöjd med valet och jag kan helt klart tänka mig att bo där igen.

Rummet var stort och luftigt och hade ordentligt med golvyta. Köksdelen var väl tilltagen och hade allt man behövde. Det fanns liten matplats och även en soffa och soffbord vilket jag uppskattade. Minsteman uppskattade också golvytan, han tyckte det var riktigt kul att springa fram och tillbaka och utforska allt. Men favoriten var nog soffbordet i perfekt höjd för en liten kille.



Efter den långa bilresan ned så var det skönt att få landa på hotellet. Vi installerade oss och sedan begav vi oss ut på promenad för att utforska närområdet och kolla hur vi skulle ta oss till mässan nästa dag. Minsteman tyckte först att det var sådär kul att bli nedstoppad i vagnen efter att ha varit fastspänd i bilen i flera timmar. Men då det började röra sig och vi kom ut så tyckte han att det var helt okej.



Efter promenaden köpte vi med oss lite ätbart och gick upp på rummet. Vi softade och tittade på tv resten av kvällen. Det var fantastiskt lugnt och skönt.

Jag passade på att utnyttja lugnet till att slutföra min hastigt påkomna byelprydnad. Jag bestämde mig nämligen för att jag skulle ha en ny bygelprydnad som matchade vagnens nya klädsel inför mässan. Det blev lite tight om tid men jag lyckades få den klar på morgonen innan det var dags att gå ned till frukostbuffén. Men det var på håret! *s*

Så här fin blev vagnen med nya prydnaden!




Mässdagen kom och det var superkul att få träffa nätväninnorna live! Även om vi sett varandra på bild så blir ju bilden levande på ett annat sätt när man har ett tredimentionellt minne tillsammans med en röst.

Själva mässan var lite så där lagom intressant. Det var kul att klämma på nya vagnmodeller som jag bara sett på bild tex och gratisgrejorna var trevliga men jag köpte faktiskt inte ett enda dugg, lika bra dettyckte plånboken.

Maken var väl inte riktigt lika road som jag, men så har han ju inte spenderat lika mycket tid på nätet med tjejerna heller. Han pysslade mest med minsteman och efter någon timme smet han ut på stan istället för att mingla med oss. Han gjorde i alla fall en minnesvärd bekantskap som skapade stor uppståndelese hemma!



Efter mässan var det tänkt att vi skulle ut och äta. Efter att ha knallat omkring på Avenyn ett tag så konstaterade vi att det var ganska fullt med folk och trångt på de flesta ställena. Plus att det började bli lite sådär lördagsstimmigt som det gärna blir fram emot kvällen. Det kändes inte som någon bra omgivning för minstemans del så det slutade med att vi köpte en massa godsaker med oss till hotellet istället och gjorde tidig kväll. Lika bra det, vi var bra trötta allihop.

2 kommentarer:

  1. Första gången jag kikar in här på din fina blogg. Tänkte testa att sy egen barnvagnssitt dyna. Har du några tips att komma med? Funderar på om man kan ta en gammal soldynna och sy om. Vad använder du för stoppning?

    SvaraRadera