lördag 25 juni 2011

Midsommar

Midsommarafton spenderade vi som vanligt hos min morfar på hans sommarställe utanför Enköping.

I år var alla på min sida av familjen samlade vilket inte hänt förut tror jag. Det var morfar själv förstås, jag, maken och vår barnaskara, min syster och hennes familj, min mor, hennes man och en vän till dem.

Det blev en massa god mat, några snapsar, en massa snack och så musik och sång. Eftersom min mor är gift med en man som har musiken som levebröd så blir det gärna så när vår familj samlas.

Jordgubbar blev det förstås också, vad vore midsommar utan jordgubbar? I normala fall så undviker jag sådana sötsaker, i alla fall tills jag nått min målvikt men vid speciella och festliga tillfällen som storhelger och födelsedagar så gör jag ett litet undantag. Jag hade dessutom gjort mig en alldeles egen lchf-anpassad chokladmousse som jag hade till. Det var gudomligt gott!

Chokladmoussen gick även hem hos min dotter och systerdotter. De var snälla nog att hjälpa mig att tömma den medhavda burken.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar