fredag 3 juni 2011

Strålande tider, härliga tider!

Långhelg och strålande sol! En perfekt kombination, enda grumset i bägaren är att maken har jour så vi måste hålla oss hemmavid ifall han rings ut på jobb. Då får man passa på att fixa och dona med sådant som behöver göras hemma istället.

Jag har idag på förmiddagen lagt allra sista handen vid min blå restgarnsfilt. I flera dagar har jag tänkt ta tag i det sista och tråkigaste momentet, att klippa av alla garnsnuttar från fästa ändar. Men nu är det gjort och den här helt klar!

Resultatet blev en 100 cm x 130 cm stor filt av blå/blågröna restgarner kantade med svart. Jag hade kanske tänkt mig att den skulle bli lite större men när det gäller restgarnsprojekt så är det just resterna som bestämmer och då blir det som det blir. Den kommer passa bra i soffan och värma små frussna pojkar eller mamman själv vid behov.




3 kommentarer:

  1. Tjusig! :)
    Ha en trevlig helg :)

    SvaraRadera
  2. Åh, den är verkligen fin! Jag beundrar ditt tålamod! :)

    SvaraRadera