måndag 11 juli 2011

Gallerfilten är klar

Nu är gallerfilten helt klar. Jag är väldigt nöjd med den. Det är första gången jag gör en gallerfiltsmodell så jag var inte helt hundra på att den skulle bli som jag tänkt mig.

Jag gjorde det enkelt för mig och virkade med stolpar och fasta maskor, ibland ger faktiskt enklast möjliga teknik det bästa resultatet.

Den blev 65 x 85 cm stor och alldeles lagom för minsteman att ha i vagnen nu på sommaren.

Färgerna är mycket finare i verkligheten än på bilden. Bilden jag lade in igår är närmre verkligheten än dagens.

Garnet är verkligen jättetrevligt! Mjukt härligt och lagom tjockt bommulsgarn. Det heter Fresco och kommer från Wisdom Yarns. Rekommenderad virknål var 4,5 men jag använde nr 5.

På bilden ser filten sned ut men det är den taffliga fotografens fel! siul



3 kommentarer:

  1. Ah, så snygg!! Nu blev jag ju sugen att virka en också... som om jag inte hade att göra..

    SvaraRadera
  2. Det finns alltid plats för en filt till ju! *vet*

    SvaraRadera
  3. Åh vilken fin filt! Underbara färger =) Letar efter mönster för en filt till min lilla bebbe som kommer till sommaren och den här luftiga filten är perfekt. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera