onsdag 13 juli 2011

Saker man blir glad av

För en tid sedan budade jag hem en väska på Tradera. Det var inte kärlek vid första ögonkastet men jag fann mig själv kikande förstulet på den där väskan då och då så jag lade till den i min minneslista. Auktionen gick ut och ingen budade, jag blev lite smått irriterad att jag missat den men sånt händer.


Efter en tid så kom väskan ut igen. Den här gången åkte den i minneslistan direkt för bevakning av eventuella bud. Ingen budade nu heller. Eftersom jag råkade sitta vid datorn när det var dags för auktionsslut så slängde jag in ett bud under de sista minutrarna och hoppades att ingen skulle buda över och jag vann!

Väskan ifråga är en Oilily. Den är mörkblå med ljust grå detaljer och blommönster i olika färger. Jag fastnade för väskan då den hade många olika färger utan att se allt för skrikig ut vilket gör att den passar till alla mina vagnar och tillbehör. jag måste erkänna att märket hade lite med saken att göra då jag var nyfiken helt enkelt men inte hade lust att betala en halv förmögenhet för en ny.

Efter en tid så kom det ett paket i brevlådan och döm om min förvåning när jag öppnade paketet och tog ut väskan! Den såg inte alls ut som jag förväntat mig, inte alls! Jag ahde förväntat mig en marinblå väska med mönster i dova färger utifrån bilden och i paketet låg en klarblå väska med blommönster i knallfärger. Inte ens modellen såg ut som jag trodde, den var mycket, mycket finare och bättre än vad jag föreställde mig!



Jag är verkligen jättenöjd med mitt köp. Färgerna är helt underbara och passar till allt jag har på lager (och mer) vilket gör det hela ännu mer lyckat. Dessutom blir man ju glad bara av att titta på den! Den sorterar jag helt klart in under "saker man blir glad av" på mer än ett sätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar