söndag 18 september 2011

Filtbiten

Filtbiten, ja det skulle man nog kunna kalla det jag är. Jag gillar att virka filtar helt enkelt. Att virka viltar är ett väldigt bra sätt att ta till vara restgarner och udda nystan som blir liggande. Det är också en väldigt bra sysselsättning framför tv:n när man är för trött för att räkna och hålla koll på diagram. När man virkar en filt så blir det mer eller mindre något man gör per automatik, man låter händerna sysselsätta sig själva och tankarna flyga. Passar perfekt efter en lång arbetsdag.



Mitt senaste projekt är en restgarnsfilt i murriga färger. Jag valde att göra mormorsränder då jag gillar utseendet, det är lättvirkat och växer snabbt när man håller på.

Filten blev 150 cm lång och 110 bred. Ett trevligt tillskott till soffan. senyum




2 kommentarer:

  1. Wow skitsnygg!!! Jag får nog ta tag i mina restgarner jag också!!!

    SvaraRadera